Tips Menjana Pendapatan Dengan Blog

Langkah-langkah menjana pendapatan dengan blog.

1) pertama anda hendaklah mendaftar blog di blogger.com ataupun mana-mana blog yang percuma (jika anda tiada blog yang dibayar). Saya cadangkan domain blogspot di http://blogger.com kerana dapat tampal source code kat blog.

2) Kemudian anda mendaftar dengan adsense google untuk menjana pendapatan. Sila klik
https://www.google.com/adsense untuk mendaftar akaun anda. Walaubagaimanapun pendaftaran anda mungkin akan terlewat sedikit untuk digunakan kerana pihak google akan menunggu untuk tujuan pengesahan anda.
Jika anda berminat hendak tahu lebih lanjut sila melawat blog berikut :

http://www.rajaadsense.com/
http://www.7harimahiradsense.com/

3) Anda juga boleh mendaftar blog anda dengan nuffnang. Sila klik
http://www.nuffnang.com.my/ untuk mendaftar sebagai ahli nuffnang dan anda boleh mendapatkan source code untuk diletakkan dalam blog anda.


4) Sila mendaftar blog anda di laman web berikut dan dapatkan source code iklan untuk diletakkan dalam blog anda:http://www.advertlets.com/


5) Sila mendaftar blog anda di laman web berikut http://hotbiz2u.com/user/ dan dapatkan source code iklan untuk diiklankan dalam blog anda.


Saya baru mempelajari dua teknik untuk menjana pendapatan melalui blog.Saya akan memaparkan berita-berita terkini bagaimana anda ingin menjana pendapatan melalui blog.

Jadilah USAHAWAN KREATIF. Anda mampu!
EDITOR
USAHAWANKREATIF.COM
0197964780


0 komentar: